چند کلامک ژی ژه جعفر قلی
یه نگی جه وانی یی چوومه چیای شایجیانی
له وی مات وحیرانووم یه زکه تمه گومانی
***
کانی له وی ره وانن ، گول و گیا نه موودار
بینی چادر نشینان شوون وشوون لی به رقه دار
***
کیفی و گور و پلنگ وهشو تیرن له پیکار
قودره تی په روه ردگا ر زه هه رکودنا شکار
***
قا چیا کیمیایه به رفی له وی ده وایه
یه وسرفی په روره ردگار سه واشاه و گه دایه
***
چی بیژم سی شایجیانی ، شایان، شاهی جهانه
یه و وه به رفو بارانه ، وه کانی نه ره وانه
***
چی چوکو جی قه ره میغ مه رخ وشیلان تی دانه
ژه بینی گول وآنوخ آده م ده وی م
***
چیا ناوی میناوی سه رفه راز ونا قدار
تو که س ناوی مینامی له وی مه ستو هووشیار
له وی مات وحیرانووم یه زکه تمه گومانی
***
کانی له وی ره وانن ، گول و گیا نه موودار
بینی چادر نشینان شوون وشوون لی به رقه دار
***
کیفی و گور و پلنگ وهشو تیرن له پیکار
قودره تی په روه ردگا ر زه هه رکودنا شکار
***
قا چیا کیمیایه به رفی له وی ده وایه
یه وسرفی په روره ردگار سه واشاه و گه دایه
***
چی بیژم سی شایجیانی ، شایان، شاهی جهانه
یه و وه به رفو بارانه ، وه کانی نه ره وانه
***
چی چوکو جی قه ره میغ مه رخ وشیلان تی دانه
ژه بینی گول وآنوخ آده م ده وی م
***
چیا ناوی میناوی سه رفه راز ونا قدار
تو که س ناوی مینامی له وی مه ستو هووشیار
+ نوشته شده در شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۸۹ ساعت 15:8 توسط دومان
|
با سلام سالها بود که درد و رنج هم ولایتی هایم رامیدیدم ودلیل ان را نمی دانستم .پدرانمان یا چوپان بودن یا کشاورز یا کارگر در دیار غربت .برادرانم در اوج جوانی باید راهی تهران وشهرهای بزرگ دیگر میشدند تا کار کنند. علت این راهم نی دانستم که چرا در شهرهای نزدیک کار نمی کنند مگر شهر با شهر فرق دارد بزرگتر که شدم فهمیدم شهر با شهر فرق دارد .شهری که ساکنانش کرد باشند با شهری که ساکنانش فارس باشد فرق دارد .در نگاه اولم همه یکی بودیم اما اگر من هم مانند مالکان نگاه میکرده فرق داشتند کرد کوه نشین کجا فارس شهر نشین کجا .علتش ضعف ما وقدرت انها بود .پس اگر میخواهیم پایمال نشویم باید قوی شویم وبلاگ جمهوری خلق کرمانج نه فصد تجزیه طلبی دارد نه توهین فقط هدف ما گرد اوردن(جمهوری کردن) جماعت (خلق) کرد خراسان (کرمانج) را دارد تابتوانیم قوی شوییم وپایمال نشوییم.