تولید حروف ویژه ی الفبای لاتین کُردی وقتی نرم افزار آن نصب نیست
در هنگامی که نرم افزار تایپ کُرمانجی بر روی کامپیوتر شما نصب نیست، برای تایپ حروف بزرگ و کوچک ویژه ی کُرمانجی که در الفبای انگلیسی بر روی کیبوود وجود ندارد (محیط ورد، اینترنت و …) از روش زیر استفاده نمایید:
Dema ku tîpa kurmancî li ser kompiyûtira we saz nine hûn dikarin bi vê riyê tîpên taybetî alfabêya kurmancî li ser word, intirnet û hwd biafirînin.
Ç = alt+ 0199
ç = alt+ 0231
Ê = alt+ 0202
ê = alt+ 0234
Î = alt+ 0206
î = alt+ 0238
Û = alt+ 0219
û = alt+ 0251
Ş = alt+ 0350
ş = alt+ 0351
همچنین می توانید از سایت زیر این حروف را پیدا کنید.
http://www.lexilogos.com/keyboard/kurdish.htm
الله مزار ب ر گرفته از
+ نوشته شده در جمعه بیست و هفتم آذر ۱۳۹۴ ساعت 10:51 توسط دومان
|
با سلام سالها بود که درد و رنج هم ولایتی هایم رامیدیدم ودلیل ان را نمی دانستم .پدرانمان یا چوپان بودن یا کشاورز یا کارگر در دیار غربت .برادرانم در اوج جوانی باید راهی تهران وشهرهای بزرگ دیگر میشدند تا کار کنند. علت این راهم نی دانستم که چرا در شهرهای نزدیک کار نمی کنند مگر شهر با شهر فرق دارد بزرگتر که شدم فهمیدم شهر با شهر فرق دارد .شهری که ساکنانش کرد باشند با شهری که ساکنانش فارس باشد فرق دارد .در نگاه اولم همه یکی بودیم اما اگر من هم مانند مالکان نگاه میکرده فرق داشتند کرد کوه نشین کجا فارس شهر نشین کجا .علتش ضعف ما وقدرت انها بود .پس اگر میخواهیم پایمال نشویم باید قوی شویم وبلاگ جمهوری خلق کرمانج نه فصد تجزیه طلبی دارد نه توهین فقط هدف ما گرد اوردن(جمهوری کردن) جماعت (خلق) کرد خراسان (کرمانج) را دارد تابتوانیم قوی شوییم وپایمال نشوییم.